×

درباره میز رسانه دینی

هر چیزی که بتواند پیام دین را به دیگران منتقل سازد، رسانه دینی است.
موضوعات دینی مجموعه‌ای است گسترده و با شاخه‌های متنوع، چون معارف، اخلاقیات، دستورات و... که در این میز با قالبهای متنوع ارایه می‌گردد.
×

آرزوی رخصت...!


یا علی! ای آقای من!
ای نور خدایی در دل تاریکی‌ها!
ای ستون دین!


تو را سپاس می‌گویم که در سایه لطفت قدمی برداشتم.


تو، تویی!
و من، کمتر از مورچه در بارگاه سلیمان!
تو را از پیش‌کش کاری چنین اندک برتر می‌دانم؛
اما آرزومندم رخصت دهی تا کار ناچیزم را به نام تو زینت بخشم.
اگر چنین گردد متواضعانه بسی شادمان و مفتخرم.
شاید خدای از تقصیراتم بگذرد و آن را خالص بپذیرد.


تو پدر یتیمان و همسر بیوه زنان و حامی بی‌کسانی!
و من یتیمی غریب!
و خوب می‌دانی غم سنگین یتیم را، آن هم یتیمی غریب.
تو بر من منت گذاری اگر به افتخار این هدیه رخصت فرمایی،
و من سر به آسمان سایم اگر قبولت افتد.


آقای من ای علی فدایت گردم.


*****


مولای ياعلی!
يا نور الله فی ظلمات الارض!
يا عمود الدين!


أشکرک علی اتمام عملی هذا فی ظلک.


أنت أنت؛
و أنا أقل من النمل الی سليمان؛
فأُجِلّک من هديتی إليک؛
لکن أرجوک أن تأذن لی فی تزيين عملی هذا الحقير القلیل،
بوضع اسمک المقدس عليه،
سرورا و فخرا مع التواضع؛
لعل الله يتجاوز عن­تقصيری ويقبله خالصا


إنک زوج الارامل و ابو اليتامی و کافل الايتام،
و أنا يتيم غريب،
و أنت أعلم بشدة هموم اليتيم خاصةً إذا کان غريبا؛
فامنن علی بهذا الفخر!


مولای ياعلی روحی فداک!

×

جستجوی پیشرفته

جستجو در میزهای
دامنه جستجو


×

ارتباط با ما

info@aashtee.org :پست الکترونیک ما
rss
بسم الله الرحمن الرحیم
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۳
۲۱ رجب ۱۴۴۶
ابزار
  • نمایش دو ستون
  • نمایش درختواره
  • نمایش متن مقاله
  • بستن متن‌ها
درختواره
  • نظر خوانندگان
سید محمد جواد حسینی۱۴۰۰/۱۰/۲۲-۱۰:۷:۲۲
با سلام و احترام.
کاملا با نظرتون موافقم چون حسب تحقیقات بنده در مقدمه ای که برای فصل الخطاب نوشتم همین مطالبو ذکر کردم.
پاسخ‌ها
شیزری۱۴۰۱/۰۶/۰۷-۱۸:۹:۵۳
سلام علیکم
پس از مطالعه دو مطلب به نظرم آمد، عرض کنم. یکی اینکه پس از پیگیری از کتابخانه مجلس پی بردم که شماره نسخه جوابیه مرحوم نوری (شماره قفسه و نه شماره ثبت که نوشته‌اید) 9125 است. ضمنا سخنان مرحوم آقابزرگ تهرانی در توضیحاتی که از ایشان نقل فرمودید، در الذریعه 10/ 219 و 220 و 16/ 231 است.
پاسخ‌ها
۱۴۰۱/۰۶/۰۷-۱۸:۱۲:۴
بیان مرحوم آقابزرگ تهرانی در الذریعه
آقا بزرگ تهرانی؛ الذریعه الی تصانیف الشیعه، 16/230: الفصل الخطاب فی تحریف الکتاب؛ لشیخنا الحاج میرزا حسین النوری الطبرستانی ابن المولی محمدتقی بن المیرزا علی محمد النوری المولود فی یألو من قری نور طبرستان فی 1254 المتوفی فی العشرین بعد الألف و الثلاثمائه، لیله الأربعاء لثلاث بقین من جمادی الأخری، و دفن فی یومه بالأیوان الثالث عن یمین الداخل من باب القبله إلی الصحن المرتضوی.
أثبت فیه عدم التحریف بالزیاده و التغییر و التبدیل و غیرها، ممّا تحقق و وقع فی غیر القرآن، و لو بکلمة واحده، لانعلم مکانها، و اختار فی خصوص ما عدا آیات الأحکام، وقوع تنقیص عن الجامعین، بحیث لانعلم عین المنقوص المذخور عند اهله، بل یعلم إجمالاً من الاخبار التی ذکرها فی الکتاب مفصلاً، ثبوت النقص فقط.
و رد علیه الشیخ محمود الطهرانی الشهیر بالمعرّب، برسالة سمّاها «کشف الارتیاب عن تحریف الکتاب»، فلما بلغ ذلک الشیخ النوری، کتب رسالة فارسیة مفردة فی الجواب عن شبهات کشف الارتیاب کما مر فی 10/220 و کان ذلک بعد طبع فصل الخطاب و نشره، فکان شیخنا یقول: لاأرضی عمن یطالع فصل الخطاب و یترک النظر إلی تلک الرساله.
ذکر فی أول الرسالة الجوابیة ما معناه: أن الاعتراض مبنی علی المغالطه فی لفظ التحریف، فإنه لیس مرادی من التحریف التغییر و التبدیل، بل خصوص الإسقاط لبعض المنزل المحفوظ عند اهله، و لیس مرادی من الکتاب القرآن الموجود بین الدفتین، فإنه باق علی الحالة التی وضع بین الدفتین فی عصر عثمان، لم‌یلحقه زیادة و لا نقصان، بل المراد الکتاب الإلهی المنزل.
و سمعت عنه شفاها یقول: إنی أثبت فی هذا الکتاب أن هذا الموجود المجموع بین الدّفّتین، کذلک باق علی ما کان علیه فی أول جمعه کذلک فی عصر عثمان، و لم‌یطرء علیه تغییر و تبدیل کما وقع علی سائر الکتب السّماویه، فکان حریا بأن یسمی فصل الخطاب فی عدم تحریف الکتاب، فتسمیته بهذا الاسم الذی یحمله الناس علی خلاف مرادی، خطأ فی التسمیه، لکنی لم‌أرد ما یحملوه علیه، بل مرادی إسقاط بعض الوحی المنزل الإلهی، و إن شئت قلت اسمه «القول الفاصل فی إسقاط بعض الوحی النازل».
و طبع فصل الخطاب بطهران، و قد فرغ منه فی النجف للیلتین بقیتا من جمادی الأخری فی 1292. أوله: [الحمد لله الذی أنزل علی عبده الکتاب ...] و مرت الرسالة الجوابیة فی حرف الراء، بعنوان «الرد علی کشف الارتیاب».
پاسخ‌ها
فاطمه سادات ۱۴۰۲/۰۳/۱۳-۱۳:۶:۳۱
مربوط به موضوع: خواص سوره ملک
خیلی عالی بود خدا خیرتون بده
یک سوال متن خواص سوره ملک را خواندم وقتی خواستم کپی کنم متن بسته شد و مجدد بازش کردم عجیبه که چند خط کمتر شد دیگر به حالت اول برنگشت !
پاسخ‌ها
۱۴۰۲/۰۵/۱۰-۱۵:۴:۵۶
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی
خیلی عالی بود استفاده اش پر فایده بود ازتون ممنونم
پاسخ‌ها
عذرا۱۴۰۲/۱۲/۱۲-۲۰:۲۰:۵
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی
عالی بود
پاسخ‌ها
سودابه۱۴۰۳/۰۴/۰۷-۰:۸:۵۷
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی
سلام لطفا بنویسید که باچی و در چه ظرفی و در چه زمانی دعاهارا نوشته و بخوریم.ممنونم
پاسخ‌ها
نام سارا۱۴۰۳/۰۵/۰۸-۱۰:۴۴:۲۰
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی
اگر هر روز هر ساعتی که رسیدم سوره جن را بخوانم چه میشود
پاسخ‌ها
محمد ۱۴۰۳/۰۶/۰۶-۱۶:۵۱:۵۷
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی
سلام بسیار عالی و کامل بود . از شما سپاسگزارم
پاسخ‌ها
۱۴۰۳/۰۶/۳۰-۰:۱۸:۲۸
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی
ازخدابخواھیددرآخرت بمن حوروزنان زیبای بھشتی بدھدمتشکرم
پاسخ‌ها
شھرام۱۴۰۳/۰۶/۳۰-۰:۲۰:۹
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی
دعابرای رفع گرفتاری امام زمان بعدتلاوت قرآن
پاسخ‌ها
نام آران۱۴۰۳/۰۷/۱۶-۷:۱۱:۴۰
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی

خیلی عالی بودخداقوت میگم اجرتون باآقاجانم صاحب الزمان
پاسخ‌ها
۱۴۰۳/۰۸/۲۶-۱۷:۳۲:۱۶
مربوط به موضوع: خواص سور و آیات قرآنی
سلام وقت بخیر لطفا توضیح بدید که سوره فجر رو در نماز صبح بعد از چه سوره ای به چه صورت بخونیم
پاسخ‌ها
  • نظر شما